loading...
بارسلونا
محمد امین بازدید : 4 پنجشنبه 22 فروردین 1392 نظرات (0)

زندگينامه مردان كاتالان هر روز در وبلاگ تفريحي باشگاه بارسلونا
مطلب ارسال شده تمام اين قسمت ها توسط  مانيا فرقاني (abidal) كاربر بسیار خوبم.

 

ليونل آندرس مسي

 

حالا ميرسيم به ستاره ي فوتبال دنيا  جادوگري كه داخل زمين مهار نشدني.  فكر هيچ  كسي به  حر كات اون داخل زمين نمي رسه اون تمام انرژي اش را داخل زمين صرف ميكنه وزماني كه از زمين خارج انگار شما داريد يك شخص ديگر را با روحياتي ديگرمي بينيد  او اولين بار كه براي بارسلونا بازي كرد به جاي رونالدينيهو تعويض شد . وحاله هم او جاي رونالدينيهو را در بارسا گرفته

 

 

 

مشخصات فردی

 

نام: لیونل اندرس مسی

پست: فوروارد

محل تولد:روزيا ريو (آرژانتین)

تاریخ تولد: 24-06-1987

قد: 169 سانتیمتر

وزن: 67 کیلوگرم

آغاز به کار: اسپانیول - اف سی بارسلونا ( 0-1 لالیگا )

 

 

 

 لئو مسی برترین بازیکن جهان است. این آرژانتینی افتاده در تک به تک ها مرگبار است، سریع، و دارای مهارت دریبل و شوتزنی می باشد. اما با وجود خصوصیات فردی بسیار، در کار تیمی بسیار خوب است.

دوارن بازیگری این مهاجم آرژانتینی از سال 1995 در نیولزاولد بویز آغاز شد،جایی که او تا سال 2000 در آنجا بازی کرد. در سن 13 سالگی، مسی از اقیانوس اطلس گذشت تا شانس خود را در بارسلونا آزمایش کند و به تیم زیر 14 سال بارسا پیوست.

مسی در تمام سطوح سنی پیشرفت چشم گیری داشت، پله های ترقی را در تیم های جوانان طی کرد و سپس به تیم سوم بارسا رسید، بعد از آن به تیم دوم و سپس به تیم اصلی راه یافت.

در فصل 04-2003 مسی در حالی تنها 16 سال سن داشت، اولین بازی خود را برای تیم اصلی بارسا در دیدار دوستانه برابر پورتو که برای افتتاح ورزشگاه دراگائو بود انجام داد. در فصل بعد از آن که با قهرمانی لیگ به پایان رسید، مسی در 16 اکتبر 2004 اولین بازی رسمی خود را برای تیم اصلی در پیروزی دربی برابر اسپانیول در ورزشگاه المپیک (1-0) انجام داد.

زمانی که بیشتر بازیکنان اصلی تیم به سختی مصدوم شدند، به چندین بازیکن تیم رزروها آماده باش داده شد، و مسی به چهره ثابت ترکیب بارسا تبدیل گردید. در روز 1 می 2005 او به جوانترین بازیکن تاریخ اف سی بارسلونا بدل شد که در لیگ گل زده بود (مقابل آلباسته، در حالی که تنها 17 سال و 10 ماه و 7 روز داشت). البته آن رکورد هم اکنون توسط بویان شکسته شده است.

در جام جهانی زیر 20 سال که در هلند برگزار شد، مسی نه تنها به همراه آرژانتین قهرمان شد، بلکه به عنوان بهترین گلزن و بهترین بازیکن تورنومنت انتخاب شد. در سن 18 سالگی، او به یکی از پرطرفدارترین بازیکنان دنیای فوتبال تبدیل شده بود. کمی بعد، او اولین بازی ملی کامل خود را برای تیم بزرگسالان آرژانتین در بازی دوستانه برابر مجارستان انجام داد.

دوران درخشان بازیگری او از فصل 06-2005 و با نمایش خیره کننده در جام خوان گمپر برابر یوونتوس آغاز شد. او همچنین در پیروزی فراموش نشدنی (0-3) بارسلونا در سانتیاگو برنابئو و در لیگ قهرمانان در استمفورد بریج برابر چلسی نیز فوق العاده بود. مصدومیت، او را برای بخش عمده ی ادامه ی فصل دور از میادین نگه داشت. مسی در مجموع 17 بازی در لیگ، 6 بازی در لیگ قهرمانان و 2 بازی در کوپا دل ری انجام داد. مسی در مجموع 8 گل نیز به ثمر رساند.

در فصل بعد مسی با درخششی بیشتر بازگشت و دنیا را با گلهایش، نظیر گلی که در برابر ختافه در جام حذفی زد متحیر ساخت. در فصل 07-2006 با وجود اینکه تیم هیچ جامی کسب نکرد، اما مسی در مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال توسط فیفا دوم شد و در مراسم توپ طلا نیز جایگاه سوم را کسب کرد. در فصل 08-2007 او به پیشرفت ادامه داد و 16 گل زد و 10 پاس گل در 40 بازی داد. در سال 2008 مسی برای دومین بار پیاپی در مراسم انتخاب برترین بازیکن سال فیفا دوم شد.

لئو مسی تا کجا می تواند پیش رود؟ او در فصل 2009-10 برترین گلزن لیگ بود و با رکورد تاریخی 34 گل رونالدو (در فصل 96-97) برابری کرد. وی در برابر استودیانتس ده لا پلاتا گلی را به ثمر رساند که نخستین جام جهانی باشگاه ها را برای تیم به ارمغان آورد.

مسی همچنین در تیم ملی آرژانتین نیز مهره ثابتی است. او اکنون در دو جام جهانی (2006 و 2010) و کوپا امریکا (2007) برای آرژانتین بازی کرده است. همچنین در سال 2008 به بازی های المپیک پکن رفت، جایی که تیمش مدال طلا را کسب نمود.همچنين در سال هاي 2009و2010 با اختلاف زياد نسبت به رقبا عنوان بهترين بازيكن دنيا را كسب كرد واز سال 2007 هيچ رقيب بزرگي در ميدان فوتبال براي او باقي نمانده واز نظر همه اوبهترين بازيكن حال حاظر دنياست وجاي مارا دونا را گرفته.

 

خصوصیات

مسی بازیکنی ممتاز، مؤثر و بی همتا است. او به طرز حیرت آوری خلاق است، مهارت فردی شگفت انگیزی دارد و قادر است حریف را دائماً آزار دهد. ذاتاً یک چپ پا است اما به طرز خیره کننده ای انعطاف پذیر می باشد، می تواند هم در میانه و هم در هر کدام از دو جناح بازی کند، هر چند در سمت راست راحت تر است.

شاید چندان بلند قامت نباشد، اما سرعت و فیزیکش او را قادر می سازد حتی با سرسخت ترین مدافعان مقابله کند. او به گونه ای شگفت آور قدرتمند است، و می تواند توپ را به خوبی حفظ کند، گویی به پاهایش چسبیده است. واقعاً هیچ کس در هیچ کجای دیگر مانند او نیست. همچنین متخصص زنده کردن توپ های مرده است، خصوصاً ضربات آزاد و پنالتی ها.

خونسردی او و توانایی اش در پذیرش مسئولیت دیگر خصوصیاتی هستند که لئو مسی را به بهترین فوتبالیست جهان تبدیل کرده اند.

محمد امین بازدید : 1 پنجشنبه 22 فروردین 1392 نظرات (0)

زندگينامه مردان كاتالان هر روز در وبلاگ تفريحي باشگاه بارسلونا
مطلب ارسال شده تمام اين قسمت ها توسط  مانيا فرقاني (abidal) كاربر بسیار خوبم.

 

داويد ويا

 

داوید ویا

 

فردي جسور كه هر كاري كه مي خواهد مي تواند با توپ انجام دهد انگار توپ  به فرمان او حركت مي كند. براي مثال مي توان به جام جهاني اشاره كرد كه آقاي گلي جام شد . حتي بهترين مدافعان جهان هم نمي توانند جلوي حركت اورا بگيرند. او و  مسي اگر باهم كاري را در زمين شروع كنند مطمئنن آخر آن حركت يك گل براي بارسا است . او فردي است كه مانند مرواريد براي بارسلونا گران بهاست. حالا يك سري به زندگي نامش ميزنيم.

 

داوید ویا (David Villa) در سال 1981 در شهر لانگرو اسپانیا به دنیا آمد

 

وی از دوران کودکی علاقمند به فوتبال بود و از همان زمان شروع به یادگیری و بازی فوتبال کرد.

 

ویا کم کم خود را به عنوان یک پدیده در رده‌های پایه فوتبال اسپانیا مطرح کرد و قدرت گلزنی خود را به رخ همسن و سالان خود کشید.

 

وی در پست مهاجم اول بازی می‌کند و مهارت خاص و منحصر به فردی در گلزنی دارد.

 

ویا در سال 1999 به باشگاه اسپورتینگ گیخون پیوست و 2 سال در تیم ب این باشگاه توپ زد.

 

پس از بازی های درخشان و به ثمر رساندن 25 گل در 65 مسابقه، ویا به تیم اصلی این باشگاه اضافه شد و تا سال 2003 در 80 مسابقه این تیم حضور داشت و 38 گل به ثمر رساند.

 

همان سال به تیم زاراگوزا رفت و 2 سال با این تیم قرارداد امضا کرد. ویا در طول این 2 سال 32 گل در 72 مسابقه به ثمر رساند. از این زمان بود که توجه همگان را به خود جلب کرد.

 

در سال 2005 باشگاه قدرتمند والنسیا داوید ویا را به خدمت گرفت و تا سال 2010 وی برای این تیم در 166 مسابقه 107 گل زد.

 

ویا در سال 2010 و با درخشش در جام جهانی با تیم بارسلونا قرارداد بست.

 

داوید ویا در رقابت‌های یورو 2008 حضور داشت و آقای گل این مسابقات شد و جایزه‌ کفش طلای آدیداس را به سبب به ثمر رساندن 4 گل در این رقابت‌ها دریافت کرد. [آشنایی با جایزه توپ طلایی]

 

ویا در نخستین دیدار تیمش در یورو 2008 شروع فوق العاده‌ای داشت و توانست سه گل برابر روسیه به ثمر برساند.

 

وی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی چهره درخشانی از خود نشان داد و در 5 مسابقه 5 گل زد.

محمد امین بازدید : 5 پنجشنبه 22 فروردین 1392 نظرات (0)
زندگينامه مردان كاتالان هر روز در وبلاگ تفريحي باشگاه بارسلونا
مطلب ارسال شده تمام اين قسمت ها توسط  مانيا فرقاني (abidal) كاربر بسار خوبم.
***

كارلوس پويول

حالا ميخوام برم سراغ پويول كه قلب دفاع بارسا هست وجديدا زير تيغ جراحي رفته وكاپيتان با سابقهي بارسلوناست .زماني كه اون دا خل بازي بارسا نگراني از خط دفاع ندا رد اين مدا فع با سابقه هرگز اشتباه نمي كند وهيچ كس نيز نمي تواند به خوبي او در خط دفاع بارسا بازي كند

 
پيويول
       

نام: کارلس پویول سافورکادو
پست: مدافع
محل تولد: لا پبلا ده سگور (للیدا)
تاریخ تولد: 1978-04-13
قد: 178 سانتیمتر
وزن: 80 کیلوگرم

آغاز به کار: رئال وایادولید - اف سی بارسلونا ( 2-2، لالیگا ) 1999/10/02

 

 

کارلس پویول فوتبالش را از تیم محلی دهکده کوچکی به نام لاپوبلا ده سگور که در آن متولد شده بود آغاز کرد. استعداد او خیلی زود توجهات را به خود جلب کرد و در سن هفده سالگی جذب آکادمی بارسا در لاماسیا شد  سپس پیشرفت کرد تا در دوم اوکتبر 1999 به دستور لوئیز فن گال در برابر وایادولید کار خود را با تیم اصلی بارسا آغاز کرد. بازیهای او بیشتر و بیشتر شد تا اینکه او پست دفاع راست را به طور کامل از آن خود کرد. کارلس پویول با استفاده از عزم و اراده بسیار قویش و همچنین با تلاش بسیار زیاد، خود را با پست دفاع مرکزی وفق داد.
در فصل 2003-2004، او به عنوان کاپیتان سوم تیم انتخاب شد و نقشی حیاتی را در پیشرفت تیم و کسب رده ی دوم لیگ ایفا کرد. پویول در آن فصل 27 بازی در لیگ و 7 بازی در جام یوفا انجام داد.
با این حال، کارلس پویول تا فصل 2004-2005 برای کسب اولین جام خود با بارسا انتظار کشید. او در آن مقطع کاپیتان نخست تیم اصلی بارسا و یکی از ارکان موفقیت تیم رایکارد در قهرمانی در لیگ بود. در پایان فصل، رویای او به حقیقت پیوست و او جام قهرمانی لیگ را در نو کمپ بالای سر برد.
در طی فصل 2005-06، او به همان خوبی فصل قبل بازی کرد. کاپیتان بارسا این افتخار را داشت پیش از بازی با اسپانیول قهرمانی لیگ را کسب کند، و پس از آن با پیروزی به یاد ماندی برابر آرسنال، در ورزشگاه استادو فرانس، جام لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برد. پویول در کل فصل تنها پنج بازی را از دست داد که هیچ کدام به خاطر مصدومیت نبود. در سه بازی او به دستور سرمربی فرانک رایکارد به استراحت پرداخت و در دو مسابقه ی دیگری که بازی نکرد محروم بود. او همچنین یک گل در پیروری 5-0 برابر رئال سوسیه داد در 30 اکتبر 2005 به ثمر رساند.
کارلس پویول پس از پایان فصل 2006-07 (که در 35 بازی از 38 بازی لیگ حضور داشت)، در حالی که لیگ داشت به پایان می رسید، به بدترین مصدومیت دوران ورزشی اش دچار شد. او در دیدار دوستانه ای که 20 ژوئن 2007 در پروتوریا برگزار شد، به رباط های زانویش آسیب رسید و تا 29 سپتامبر از میادین دور بود. علی رغم از دست دادن چند ماه اولیه مسابقات، کاپیتان تیم در 30 بازی لیگ در فصل 2007-08 حضور داشت.
کارلس پویول در فصل 2008-09 که باشگاه فاتح سه گانه شد، بار دیگر پرکارترین مدافع تیم بود. گواردیولا از او در فینال لیگ قهرمانان به عنوان دفاع راست، در فینال جام حذفی به عنوان دفاع چپ، و در بیشتر بازی ها به عنوان مدافع وسط استفاده کرد. بازیکن همه کاره ای عالی، او حتی نشان داد توانایی گلزنی هم دارد، مانند ضربه ی سرش در برد تاریخی 6-2 در برنابئو. او در رم تاریخ ساز شد، و به نخستین کاپیتان بارسا بدل گشت که دو بار جام لیگ قهرمانان را بالای سر برده است.
وی در فصل 2009- 10 چهارمین قهرمان لیگ خود را کسب کرد. کاپیتان به طرز باور نکردی استوار است، و یکی از مدافعانی می باشد که زیاد توسط گواردیولا در قلب دفاع به کار گرفته می شود.
کارلس پویول در تیم ملی اسپانیا هم یک بازیکن ثابت است. او در جامهای جهانی 2002، 2006 و 2010 و همچنین جام ملت های اروپای 2004 و 2008 حضور داشته است. در تورنومنت اخیر، عضوی اساسی در قهرمانی اسپانیا در وین بود.
او در تابستان 2010 تنها عنوان باشگاهی یا ملی را که در کلکسیونش موجود نبود، برد. در هر هفت مسابقه بازی کرد و یکی از ارکان تیم بود، و تنها گل نیمه نهایی را مقابل آلمان به ثمر رساند - ضربه ی سری شبیه به گلش در پیروزی تاریخی 6-2 در برنابئو.
خصوصیات
کارلس پویول بازی خود را در تیم اصلی بارسا به عنوان دفاع راست شروع کرد اما رفته رفته به یک دفاع وسط عالی تبدیل شد. او با سطح آمادگی شگفت انگیز و نظمش درون زمین شناخته می شود. وی یک بازیکن تیمی نمونه نیز به شمار می رود و هیچ گاه در هنگام قطع کردن حمله ی حریف، کار را بیش از حد پیچیده نمی کند.
همچنین اگر شرایط ایجاب کند، توانایی بازی در پست دفاع چپ را نیز دارا است. اگرچه او خیلی بلند قد نیست (178 سانتیمتر)، قدرت بدنیش او را در هوا بسیار قوی کرده است و در دفاع نفر به نفر با مهاجمینی که از او بلند قد تر هستند بسیار تواناست. وی همچنین علاقه زیادی به شرکت در حمله ها به خصوص روی ضربات آزاد و کرنرها دارد.
بیش از هر چیز، کارلس پویول به خاطر شخصیت و توانایی هایش برای هدایت تیم به عنوان کاپیتان، و تعصبی که به پیراهن بارسا دارد و این که هویتی کاملاً متعلق به باشگاه دارد، الگوی تمام بازیکنان است.
محمد امین بازدید : 4 پنجشنبه 22 فروردین 1392 نظرات (0)
زندگينامه مردان كاتالان هر روز در وبلاگ تفريحي باشگاه بارسلونا
مطلب ارسال شده تمام اين قسمت ها توسط  مانيا فرقاني (abidal) كاربر بسار خوبم.
***



ژاوي


حالا ميخوام از مغز متفكر بارسا بگم كه به نام مهندس فوتبال هم مي شنا سيمش وتركيب او واينيستانقطه ي قلب تيكي تاكاست و بدون هر يك از اين دوتمام بازي بارسلنا خراب ميشه . ژاوي خوب ميداند كه در چه زماني به چه كسي پاس دهد بهتر است حهاه بهتر در باره ي زندگي اين مغز متفكر چيز هاي بيشتري بدانيم.

 

نام: ژاویرهرناندس کروواس
پست: هافبک
محل تولد: ترسا (بارسلونا)
تاریخ تولد: 1980-01-25
قد: 170 سانتیمتر
وزن: 68 کیلوگرم
آغاز به کار: مایورکا - اف سی بارسلونا ( 2-1 سوپر کاپ اسپانيا)

 

ژاوی تمام عمر فوتبالی خود را در نوکمپ گذرانده است. او زمانی که تنها 11 سال داشت به بارسا پیوست. پیشرفت او بسیار سریع بود تا اینکه در فصل 97-98 از تیم جوانان وارد بارسا B شد.
او در بارسا B او به مغز متفکر تیم جوردی گونسالوو تبدیل شد و به همراه تیم جواز صعود به دسته دوم را کسب کرد.
رؤیای ژاوی یعنی شروع رسمی کار با تیم اصلی زمانی تحقق یافت که او در تابستان 1998 در سوپر جام اسپانیا برابر مایورکا بازی کرد. او در ترکیب ثابت بود و گلزنی کرد، شروعی که برای او بهتر از این نمیشد. ژاوی همچنین در قهرمانی لیگ در فصل 1998-99 با مربیگری فن گال نقش مهمی را ایفا کرد که بارزترین مورد، گل مهم او در نوئوو زوریا بود که شانس های تیم را برای قهرمانی افزایش داد.
فصل 1999-2000 برای ژاوی فصل خوبی بود زیرا به علت مصدومیت گواردیولا او برای قسمت اعظم فصل انتخاب اول بود. بعد از اینکه کاپیتان افسانه ای تیم را به مقصد فوتبال ایتالیا ترک کرد ژاوی به بازیساز تیم بدل شد و به نشان دادن تمام استعداد خود در این پست ادامه داده است.
در زمان مربیگری فن گال، رکساچ، آنتیچ، رایکارد و گواردیولا ژاوی همواره یک مهره کلیدی بوده است. این حقیقت زمانی اثبات میشود که بدانیم او در طول این مدت و در حالی که فقط 25 سال سن داشت، 300 بازی رسمی انجام داده بود.
در زمان مربیگری رایکارد، ژاوی نشان داده است که نه تنها میتواند در قلب خط هافبک بازی کند، بلکه این توانایی را دارد که در هر پستی در وسط زمین به بازی گرفته شود. این توانایی را از آنجا میتوان فهمید که او در قهرمانی لیگ در فصل 2004-05 بازیکنی بود که با انجام 36 بازی بیشترین بازی ها را انجام داد.
ژاوی هرگز 2 دسامبر 2005 را فراموش نخواهد کرد. در حین تمرین در لامسیا، رباط زانوی چپ او پاره شد. دوره درمانی او سریعتر از انتظار طی شد و پس از 5 ماه توانست بازی کند. در 29 آوریل 2006 و در بازی مقابل کادیز، ژاوی مجددا "احساس یک فوتبالیست" را داشت. او به موقع برگشت تا قهرمانی های لیگ و لیگ قهرمانان را در کنار هم تیمی هایش جشن بگیرد.
در دو فصل پایانی حضور فرانک رایکارد بر روی نیمکت بارسا، ژاوی یکی از بازیکنانی بود که بیش از بقیه مورد استفاده این سرمربی هلندی قرار گرفته بود. علاوه بر این در فصل 2007/08 او رکورد شخصی خود را به 7 گل ارتقا بخشید که تقریباً دو برابر رکورد قبلی او، 4 گل در فصلهای 2001/02 و 2003/04 بود.
در سال نخست مربیگری گواردیولا، ژاوی هرناندس رکورد گلزنی خود را ارتقاء داد، وی در 54 مسابقه 10 گل به ثمر رساند. او در کنار اینیستا، بخشی از بازیسازی خط میانی را شکل داد که به فتح سه گانه در آن فصل کمک شایانی کرد. ژاوی تیمی را رهبری نمود که در فصل 2009-10 با رکورد تاریخی 99 امتیاز قهرمان لیگ شد.
بعلاوه، ژاوی هرناندس همچنین بازیکن فیکس تیم ملی اسپانیا بوده است. او در جامهای جهانی 2002 و 2006 و 2010 جام ملتهای اروپای 2004 و 2008 حضور داشته است و در یورو 2008، پس از قهرمانی اسپانیا، به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد.
قهرمانی جام جهانی در سال 2010، لیست افتخارات واقعاً حیرت انگیز او را تکمیل می کند. ژاوی بازیساز مسلم تیم ملی اسپانیا بود و به عنوان برترین پاسور مسابقات انتخاب گردید.
خصوصیات
ژاوی در تمام بازی ها بازیساز تیم است و هیچگاه ابدا عصبی نمی شود به طوریکه که با خونسردی فوق العاده ای تیم را هدایت میکند. از زمانی که او بازیساز بارسا شده است، بینایی و دیدی باورنکردنی در درون زمین نشان داده است. او نمونه دیگری از کار خوبی است که در تیم های پایه ی بارسلونا انجام میشود، خصوصاً در پستی که به شماره 4 شناخته می شود، و همانگونه که به بلوغ رسیده توانایی بیشتری از خود بروز داده است و میتواند هر گاه که مربی از او بخواهد خود را با پست های مختلف میانه زمین وفق دهد.
پاس های روبه جلوی او و توانایی اش در برداشتن فشار از روی تیم و حفظ توپش که تقریباً از تمام بازیکنان دیگر بهتر است، او را به یکی از نقاط کانونی درون زمین بدل ساخته است. او همچنین در کارهای دفاعی و در گرفتن توپ از حریف کاملاً توانا است.
به علاوه، او خودش را در استفاده از توپ های مرده هم به خوبی نشان داده است، همانگونه که با شوت های قدرتمندش گلهای حساسی را از روی این موقعیت ها به ثمر رسانده است

  این هافبک اهل تراسا یکی از نامزدهای جایزه ی برترین بازیکن جهان فیفا در سال 2008 بود که در نهایت در رده ی پنجم قرار گرفت.
بازیساز بارسا یکی از اعضای ثابت تیم ملی اسپانیا به رهبری لوئیز آراگونز در جام جهانی 2006 آلمان بود. جایی که تیم اسپانیا تا مرحله دوم پیش رفت و در آنجا به وسیله فرانسه حذف شد.
محمد امین بازدید : 6 پنجشنبه 22 فروردین 1392 نظرات (0)
زندگينامه مردان كاتالان هر روز در وبلاگ تفريحي باشگاه بارسلونا
مطلب ارسال شده تمام اين قسمت ها توسط  مانيا فرقاني (abidal) كاربر بسار خوبم.
***
اينيستا

اینیستا

 حالا ميرسيم به كسي كه قبلا هم در بارش صحبت كرديم. كسي كه گل پيروزي بخش اسپانيا را به هلند زد اوهم از تا كتيكي ترين هاي بارسا  كه بسيار خلاق است و هيچ كس نمي تواند جلوي اورا بگيرد.
نام: آندرس اینیستا لوخان
پست: هافبک
محل تولد: فوئنتیلبیا (آلباسته)
تاریخ تولد: 11-05-1984
قد: 170 سانتیمتر
وزن: 65 کیلوگرم
آغاز به کار: بروژ - اف سی بارسلونا (0-1 لیگ قهرمانان)، 2002/10/2

آندرس اینیستا در سال 1996 در سن 12 سالگی و وقتی که استعداد یاب های بارسلونا او را در حال بازی برای آلباسته در تورنومنت برونت کشف کردند به بارسا پیوست.

بعد از آن او پله های ترقی را به سرعت تمام در تیم های پایه مختلف باشگاه طی کرد و در فصل 2000-01 به بارسا B رسید، جایی که زیر نظر مربی جوزپ ماریا گونزالوو به بازیساز اصلی تیم تبدیل شد.
رویای بازی در تیم اصلی برای آندرس سرانجام در اکتبر 2002 و در بازی لیگ قهرمانان برابر بروخه در بلژیک به حقیقت پیوست. بارسای ونگال آن بازی را برد و اینیستا نمایش فوق العاده ای داشت.
اکنون او چهره شناخته شده تیم است. اینیستا با تلاش زیاد و کار بی وقفه و همچنین با تکیه بر استعداد و مهارتهای بالایش جای ثابتی در ترکیب اصلی برای خودش باز کرده است. زیر سایه اسم های بزرگ تر در تیم، آندرس به یکی از ارکان اصلی در قهرمانی لیگ در فصل 2004-05 تبدیل شد، تا جایی که او بیشترین زمان حضور در زمین را در بین بازیکنان داشت. او در 35 بازی از 38 بازی لیگ بازی کرد و در 8 بازی در لیگ قهرمانان حضور داشت و دو گل نیز به ثمر رساند.
اما او در حقیقت در فصل 2005-06 خود را به عنوان بازیکن اصلی مطرح نمود. در آن فصل او جانشین ژاوی شد که به خاطر مصدومیت طولانی مدت بیرون بود و عالی کار کرد و نقش مهمی در تکرار قهرمانی لیگ و قهرمانی در لیگ قهرمانان داشت. او در 33 بازی از لیگ و 11 بازی از لیگ قهرمانان حضور داشت.
او در فصل 2006-07 به پیشرفت ادامه داد و باز هم یکی از بازیکنانی بود که بیشترین بازی ها را ادر تیم رایکارد نجام داد. وی در 37 بازی از 38 دیدار لیگ حضور داشت و 6 گل نیز به ثمر رساند و که بهترین آمار او تا آن زمان بود. این هافبک در فصل 2007-08، و اکنون با پیراهن شماره 8، به حضور دائمی در ترکیب ادامه داد تا این که به علت مصدومیت زانو چند دیدار پایانی را از دست داد.
اینیستا در فصل 2008-09، بهترین دوران خود را سپری نمود. او در مرکز یا جناح، تمام دنیا را با مهارت دریبل زنی و پا به توپ خود هیجان زده کرد. وی به یکی از عناصر اساسی موتور بارسا بدل شد، و با گل وقت های تلف شده در استمفورد بریج تیم را به فینال لیگ قهرمانان رساند.
در فصل 2009-10 در حالی که یکی از بازیکنان سرآمد تیم بود، مصدومیت عملکردش را تحت تأثیر قرار داد. او 29در بازی لیگ، 9 دیدار لیگ قهرمانان و 3 مسابقه ی جام حذفی حضور داشت.
علاوه بر این، اینیستا یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی اسپانیا نیز هست. او در جام های جهانی 2006 و 2010 و همچنین یورو 2008 برای اسپانیا بازی کرد و از جمله کسانی بود که توسط لوئیس آراگونس مورد بیشترین استفاده قرار گرفت و به همراه اسپانیا قهرمان تورنومنت شد و جام را بالای سر برد.
بدون تردید اینیستا هرگز 11 جولای 2010 و گل پیروزی بخش خود را در دقایق پایانی وقت اضافه ی فینال جام جهانی برابر هلند فراموش نخواهد کرد. اینیستا با وجود جوانی، هر عنوانی را که وجود دارد فتح کرده است.
خصوصیات
آندرس اینیستا دید خوبی دارد، با سری بالا بازی می کند وسریع و باهوش است. این هافبک بازی را در خط دفاع بارسا B و پیش از آن تیم های پایه ی بارسا شروع کرد، اما در زمان حضورش در تیم اصلی وظایف تهاجمی بیشتری دارد. او در حال حاضر مهاجمی کامل است، همچنین قادر به بازی در خط میانی و هر دو جناح خط حمله ی بارسا می باشد.
اینیستا نه تنها انعطاف پذیر است، بلکه واقعاً حرفه ای می باشد و با وجود استعداد بالایش همچنان فروتن است. خصوصاً با استعداد است. این بازیکن اهل فوئنتیلبیا استانداردی را برای سایر هافبک های تهاجمی پدید آورده است. کارآ و باهوش، بازیخوانی عالی دارد و تهدیدی دائمی برای دفاع حریف می باشد.
شماره ی هشت بارسا هر سال بهتر می شود. همواره در حال یادگیری است، شوتزنی او به اوج رسیده و می تواند از هر دو پا استفاده کند، همان طور که با گل دراماتیک دقایق پایانی خود در استمفورد بریج به ما نشان داد.

محمد امین بازدید : 4 پنجشنبه 22 فروردین 1392 نظرات (0)
زندگينامه مردان كاتالان هر روز در وبلاگ تفريحي باشگاه بارسلونا
مطلب ارسال شده تمام اين قسمت ها توسط  مانيا فرقاني (abidal) كاربر بسار خوبم.
***

دومين نفري كه ميخواهيم دربارش صحبت كنيم كسي نيست جز جرارد پيكه كه هم خوش قد وقامت هم خبر هاي خوبي ازش به ما ميرسه ودر غياب پويول حسابي خط دفاعي را حفظ كرد اين اقاي قد بلند 192 سانتيمتر و 85 كيلو گرم وزن داره حالا بهتر بيشتر در بارش توضيح بدم:

پيكه

جرارد پيكه
جرارد پیکه به بارسلونا که در آنجا فوتبالش را آغاز کرده بود در تابستان 2008 بعد از گذراندن 3 فصل در منچستریونایتد و یک فصل در رئال سارا گوسا بازگشت.
پیکه در روز 2 فوریه سال 1987 به دنیا آمد و از همان روز عضو باشگاه بارسلونا شد. از زمانی که بسیار کوچک بود در باشگاه بود و در سن 10 سالگی به جوانترین تیم باشگاه پيوست.   او پله های مختلف تیم های پایه را طی کرد، و به موفقیت های مختلفی نیز رسید   اکنون بعد از بازگشت به تیم اصلی یک بار دیگر با او روبرو خواهد شد. در طول این مدت جرارد پیکه توانست توانای هایش را در نقاط مختلف زمین وحتی در گلزنی با وجود اینکه او یک مدافع است نشان داد. در پایان فصل 04-2003 او برای مدتی از آبی اناری پوشان جدا شد و به منچستریونایتد پیوست. او اولین بازی خود را برای تیم انگلیسی تنها سه هفته بعد از رسیدن به منچستر و در 26 اکتبر در جام اتحادیه برابر کرو الکساندرا انجام داد. او در فصل 06-2005 نیز با تیم فرگوسن بود و سپس برای فصل 2006-07 به رئال  

 سارا گوسا قرض داده شد
در تنها فصلی که او در تیم  سارا گوسا بود، به عنوان هافبک دفاعی در جلو 4 مدافع بازی کرد. این مرد کاتالانی در آن فصل 22 بازی در لیگ انجام داد که 18 تا از آنها را از ابتدا در ترکیب بود و 2 گل نیز به ثمر رساند. در این مدت او در کنار گابی میلیتو که اکنون نیز با او خواهد بود بازی کرد.
فصل 08-2007 زمان بازگشت پیکه به منچستریونایتد بود، جایی که او دو قهرمانی در لیگ و لیگ قهرمانان را جشن گرفت. او فصل خاطر انگیزی داشت، به خصوص اینکه 2 گل نیز به ثمر رساند.
ما برای بازی او در تیم های ملی افتخار میکنیم، او در تیم زیر 21 سال مهره ثابتی است، و حتی با تیم های ملی پایه دیگری سنین نیز بوده است. او در جام جهانی زیر 20 سال در سال 2007 در کانادا، جام ملتهای اروپا زیر19 سال در سال 2006 در لهستان (که اسپانیا قهرمان شد) و جام ملتهای اروپا زیر 17 سال در سال 2004 در فرانسه بازی کرده است.
و اكنون نيز در بارسلنا به  يكي از قوي ترين بازيكنان دنيا هم در قسمت دفاع وهم در قسمت هاي ديگر  تبديل شده به صورتي كه در همه ي پست ها در بارسلن بازي مي كند.
خصوصیات
این کاتالانی یک دفاع عظیم الجثه است (1.92 سانتیمتر قد و 85 وزن). وضعیت فیزیکی و تکنیکی او، او را در هوا قوی میکند. او همچنین میداند چگونه از این توانایی ها مخصوصا در هنگام حمله و در موقعیت توپهای مرده استفاده کند. پیکه توانایی بازی در پست هافبک دفاعی در مقابل 4 مدافع را همانگونه که در سارا گوسا نشان داد، دارد

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
سلام به کسانی که به وبلاگ خوب ما سر زدند. من مدیر وبلاگ محمد امین کاظمی هستم . من خودم می دانم که شما ها بارسایی هستید . راستی اگه کسی مایل داره که بیاید در وبلاگ ما نویسنده شود به من بگوید که من آن فرد را را نویسنده کنم . در وبلاگ ما هم عضو شوید و برای ما مطلب بفرستید . بای
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما درباره ی وبلاگ بارسلونا چیست ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 93
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 51
  • بازدید کلی : 1,673
  • کدهای اختصاصی
    

    Top Blog
    مسابقه وبلاگ برتر ماه

    fcbarcelona70.rozblog.com/Forum http://fcbarcelona70.rozblog.com/Forum rozblog.com fa rozblog.com rozblog.com